jueves, 12 de abril de 2007

Tremulous

Estava a n'es laboratori de sa FIB (UPC) i vaig veure dos personatges que estaven jugant a un joc de matar aliens, tipus disparar en primera persona. Vaig suposar que estarien emprant Window$, però no era així, estaven amb Ubuntu, i exceptuant que sempre morien vaig veure sa comande per arrancar es joc: tremolous. Així que investigant un poc... joc nou per GNU/Linux!




Es tracta d'un joc GPL, és a dir, de codi obert, i a més a més gratuït. No té uns gràfics excepcionals però funciona molt ràpid (m'agafava 100FPS fins i tot amb molts de monstres). Tu pots ser un Alien o un Humà, i d'aquests dos pots triar entre "guerrer" o "constructor". Es primer es dedica a atacar ses construccions (que poden ser armes i coses així) d'es altres o simplement a matar a s'enemic. Es joc acaba quan un des dos equips no té cap més punt de "naixement" o per temps.



Us pos aqui un parell de imatges i sa web d'es joc, és molt fàcil d'instal·lar (has de tenir acceleració 3D activada) i s'ha de jugar per internet o amb red local. Per internet m'ha sorprés molt es temps de càrrega comparat amb altres jocs, però pot ser que sigui jo que tenc Jazztel 20MB a ver si t'enteras.

Us baixeu "tremulous-1.1.0-installer.x86.run" (100MB), li doneu permisos d'execució (chmod 755 si ho fas des de consola), i amb super-usuari feis ./tremulous-1.1.0-installer.x86.run o doble click. Se us obrirà un assistent, instal·leu i quan ha acabat us surt un icona a s'apartat corresponent des menú Aplicacions. O sinó executeu tremulous des de consola.

Pròximament, si tenc temps, posaré com instal·lar Warcraft 3, Half-life i es seus Mods (counter-strike) amb Steam i Cedega, i el que se m'ocurreixi.

Web oficial:
http://tremulous.net/

Explicació de wikipedia d'es joc:
http://en.wikipedia.org/wiki/Tremulous


A jugar!


1 comentario:

nasideb dijo...

Hi ha que dir que ma sorpres de lo be que funciona es joc, encara q es cert que no te uns gràfics exepcionals com dius.
A jo també em carrega bastant ràpid, i tenc conexió de timofonica de 1 mega.
Certament es molt fàcil de instalar, no ma donat ni un error ni cap escupida sa consola.
Avam si cuant tengui més temps feim alguna partideta:p

salut!!