lunes, 28 de enero de 2008

Problemes inal·làmbrics? WiCD!

Fins fa poc vegades havia tingut problemes amb els gestors de xarxa de Gnome
o amb alguns que havia instal·lat, com el WifiRadar. Cap m'havia convençut,
ja que veia que a Windows era més fàcil administrar la xarxa. Un dia vaig trobar el WiCd, i vaig quedar
molt sorprès. Funciona millor que el Gnome Network Manager, que el WifiRadar i que el gestor de Windows.

Feu-li una ullada...


Començarem per instal·lar-lo, com sempre a Debian o una variant, afegirem a
/etc/apt/sources.list, la línia:
deb http://apt.wicd.net feisty extras
i després des de synaptic o a un terminal fent:

#] apt-get install wicd


Un cop instal·lat veurem que ens ha posat un dimoni a l'initd, que serà el que
gestionarà les connexions. Un cop instal·lat WiCd, no faixis servir CAP més gestor.

El funcionament es veu molt bé amb imatges.


Això és la pantalla principal del programa. És molt simple;

Botons:
Hidden Network - Introdueix el nom d'una xarxa que està amagada.
Connecta/Desconnecta - d'una xarxa al que volguem connectar o que estem desconnectats
Actualitza - Cerca noves xarxes inal·làmbriques, en el meu cas n'hi ha una
que s'anomena LiPix amb encriptació WEP.
Preferències - Triar el driver per WPA i les interfícies de xarxa.
Credits
Sortir

Per últim tenim les Xarxes amb fils (Wired Network a l'imatge):


Clicant a Advanced Settings podrem posar paràmeres personalitzats, o deixar-ho
amb configuració automàtica. Un cop acabada la configuració, podras posar un nom
(a l'exemple "Xalet LiPix"), clicar a Afegeix i es guardarà per sempre aquesta
configuració.

I les xarxes sense fils:


A la xarxa "LiPix" podem triar si connectar-s'hi automàticament quan se detecti,
a més veiem que té encriptació WEP, força de senyal de 44% (última actualització),
veiem la MAC, el mode de connexió i el canal.

Per últim a Advanced Settings pots configurar els paràmetres que necessitis, i si fer servir o no
encriptació. Suporta WEP, WPA 1/2, LEAP, TTLS, EAP-FAST i PEAP. La configuració que deixis quedarà guardada per sempre.


I no hi ha més, és així de simple. Pots veure altres captures, veure les característiques, col·laborar en el projecte, etc. des de la web del WiCD: http://wicd.sourceforge.net

Finalment dir que les traduccions del programa encara estan en fase "Beta", per açò ara surt
el programa mig en anglès i mig en català. Però a una versió pròxima segurament ja hi estaran
implementats.


Disfruteu!

2 comentarios:

Anónimo dijo...

Hola:

Jo estic pensant en instal·lar-me el wicd en una debian testing i tinc un dubte. A l'hora de triar el repositori què he de posar? Suposo que el més actual de les versions d'Ubuntu, no?
Se'm fa nou això de barrejar repositoris de diferents distribucions.

Gràcies
Iñaki

LiPi dijo...

Pots posar el més nou d'Ubuntu si vols, jo per exemple tinc una testing/unstable, i hi vaig posar aquest i funciona perfecte:

deb http://apt.wicd.net feisty extras


No es gaire interessant en realitat mesclar fonts d'una banda i altra, però no hi ha cap problema quan ho fas si són programes petits tals que en el repositori corresponent no tinguin molts de paquets crítics. Amb el de WiCD no passa res.

També podries triar una altra que no fos feisty, però crec que és la que més s'assembla actualment a una Debian Testing.